Ćwierkaj z sukcesem
Naukowcy z MIT przeanalizowali pół miliona rozmaitych tweettów i opracowali na ich podstawie kilka prostych reguł, gwarantujących popularność w serwisie.
Uczeni w ciągu 15 miesięcy przebadali tweetty 500 użytkowników. Analizowano wyrażenia i przyjęte w sieci skróty, żeby ujawnić ich wpływ na audytorium.
W rezultacie badania ustalono, że dla osiągnięcia maksymalnej ilości czytelników, nalezy stosowac następujące zasady:
- - przede wszystkim, rekomenduje się publikowanie jak największej ilości pozytywnych informacji, poprawiających humor czytającym;
- - sukces gwarantuje też informacja aktualna, której czytający poszukują w sieciach społecznościowych;
- - i jeszcze jeden sekret popularności – dbanie o aktywny kontakt z czytelnikami. Użytkownicy, którzy odpowiadają na komentarze pod swoimi twittami, o wiele szybciej znajdują swoje audytorium.
Jeden z naukowców, który jest autorem badań, wypowiadał się w ten sposób: „Moich czytelników nie interesuje, co zjadłem na śniadanie, natomiast z zainteresowaniem śledzą oni aktualności o moich odkryciach".
Jednym z ważniejszych warunków popularności mikrobloga jest poprawność i zrozumiały język. To właśnie wyrazistość języka Autora staje się jednym z decydujących czynników, kiedy użytkownicy decydują, czy zapisać się do grupy odbiorców czy też nie.
Oksana Banias
Źródło grafiki: http://tbreak.com/tech/2013/02/twitter-hacked-250k-passwords-compromised/
-
Katarzyna
-
Olesia
-